بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری
سرخط خبرها

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف | تأکید وزاری خارجه روسیه و ایران بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه

  • کد خبر: ۱۹۵۴۴۷
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف | تأکید وزاری خارجه روسیه و ایران بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: به ابتکار طرف ایرانی، گفت و گوی تلفنی بین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد که تأکید بر آتش بس فوری در غزه از محورهای آن بود.

به گزارش شهرآرانیوز، در این گفت وگو، توجه اصلی به وضعیت کنونی منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل بود و طرفین، نگرانی خود را از تداوم درگیری مسلحانه در نوار غزه ابراز کردند.

بنا بر این گزارش، وزیران امور خارجه روسیه و ایران در این تماس تلفنی بر لزوم آتش بس زودهنگام و کمک فوری به غیرنظامیان آسیب دیده تاکید کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برنامه تماس های آتی تهران - مسکو و تعدادی دیگر از موضوعات موضوعی در دستور کار دوجانبه و بین المللی مورد علاقه طرفین بررسی شد.

وزیران امور خارجه ایران و روسیه پیش از این ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با محوریت تحولات غزه به صورت تلفنی گفت و گو کرده بودند. طرفین در آن تماس تلفنی نیز بر لزوم آتش‌بس و کمک‌های بشردوستانه فوری به فلسطین تاکید کرده بودند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم نیز به تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران و عملیات زمینی در شمال این منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->